انواع دانه های روغنی حاوی آهن

یکی از ویژگی های مثبت و قابل توجه برای انواع دانه های روغنی این است که حاوی مقادیر قابل توجهی آهن می باشد. آیا همه دانه های روغنی دارای آهن می باشند؟
به طور کلی برخی از ویتامین ها و مواد معدنی در بین عوام از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند، شاید در بین مردن کسی پتاسیم و منیزیم را نشناسد و نداند این مواد چه تاثیری در بدن خواهند گذاشت، این در حالی است عموم افراد آهن و اثرات کمبود آن در بدن را به خوبی می شناسند.
شاید دلیل این موارد توجه بیش از حد به این گونه مواد می باشد، دانه های روغنی همواره به عنوان یکی از دسته های مهم مواد غذایی مورد توجه قرار می گیرند، این دانه ها که ترکیب اصلی آن ها چربی غیر اشباع شده می باشد، برای تامین بسیاری از نیاز های بدنی پیشنهاد می شوند.

انواع دانه های روغنی

دانه های روغنی و آهن موجود در آن

آهن یکی از مواد معدنی می باشد که برای رشد ذهنی افراد بسیار مفید است، همچنین مصرف آهن در جلوگیری از کم خونی نیز موثر می باشد، به طور کلی کمبود آهن باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده ای خواهد شد، به همین دلیل است که پزشکان برای کسانی که کمبود آهن داشته باشند، داروی شیمیایی آن را تجویز می نمایند.
بسیاری از منابع از انواع دانه های روغنی به عنوان منبعی از آهن نام برده اند، دانه های روغنی همچون پسته، فندق، گردو و کنجد به راحتی می توانند آهن مورد نیاز بدن را فراهم کنند، ضمن این که این دانه های روغنی با داشتن اسید های چرب ضروری امگا در تقویت سیستم مغز و قلب و عروق کارساز خواهند بود.