تفاوت دانه های کدو

دانه های کدو تنبل که اغلب به عنوان آجیل در سفره های ما وجود دارد، از میوه کدو تنبل به دست می آید. دانه کدو تنبل؛ مسطح و به رنگ سبز تیره است و در یک پوسته مایل به زرد قرار دارد. انواع تخم کدو نیز وجود دارد که دانه های آنها بدون پوسته تولید می شود. دانه کدو تنبل بو داده و به عنوان آجیل مصرف می شود، خوشمزه تر و مغذی تر از سایر انواع دانه ها است. نسبت کالری تخمه کدو تنبل نسبت به سایر دانه ها بسیار بالاست.به خصوص در ماه های زمستان، دانه های موجود در کدو تنبل را پس از تمیز کردن، جدا کرده و کاملا خشک می کنند. تخمه کدو تنبل خشک در صورت تمایل با تفت دادن با نمک مصرف می شود.

Tuzlu Kabak Çekirdeği – Lütfi Karakuş

تخمه کدو و تخمه آفتابگردان برای مرغ عشق که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، فواید شناخته شده زیادی دارد. مصرف تخمه کدو تنبل که اغلب در دسرها و میان وعده ها ترجیح داده می شود، توصیه می شود.اگرچه فواید شناخته شده زیادی از دانه کدو تنبل وجود دارد، اما نمی توان در مورد فواید تخم کدو در محدوده مقررات کدکس مواد غذایی ترکیه در مورد ادعاهای تغذیه و سلامت صحبت کرد.یک مشت تخمه کدو تنبل چند کالری دارد یک مشت دانه کدو تنبل به طور متوسط ​​112 کالری دارد. نسبت چربی دانه کدو تنبل بر اساس نسبت چربی اشباع 10.53 درصد محاسبه می شود. تخمه کدو تنبل از نظر پروتئین نیز یک آجیل بسیار غنی است. در یک مشت دانه کدو تنبل به طور متوسط ​​5 گرم پروتئین وجود دارد.

 

صادرات تخمه

روغن دانه کدو تنبل یکی از روغن های مورد علاقه در آشپزخانه است. کدو حلوایی که نام لاتین آن  است، از خانواده  می آید. انواع کدو حلوایی، کدو حلوایی و کدو حلوایی وجود دارد. روغن تخم کدو با استخراج روغن تخم کدو با روش پرس سرد به دست می آید. روغن تخم کدو نوعی روغن گیاهی است که به راحتی در خانه درست نمی شود.

روغن تخم کدو یک روغن گیاهی است. می توان آن را با نوشیدن روغن تخم کدو یا مخلوط با وعده های غذایی مختلف مصرف کرد. روغن دانه کدو تنبل در بسیاری از مناطق در سالاد و غذاهای روغن زیتون استفاده می شود.

روغن دانه کدو تنبل استفاده شده خارجی با ماساژ ناحیه مورد استفاده کافی است.

مانند تمام روغن های گیاهی، قبل از استفاده از روغن تخم کدو حتما باید با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف تخمه کدو در حد متعادل و کافی باعث افزایش وزن نمی شود. برعکس، تخمه کدو تنبل با شرط مصرف متعادل و کنترل شده مانند بسیاری از انواع دیگر آجیل در لیست رژیم غذایی گنجانده شده است.

تخمه کدو تنبل در مقایسه با سایر منابع پروتئین گیاهی حاوی مقدار بسیار بالایی پروتئین است. به همین دلیل، تخمه کدو تنبل اغلب توسط کسانی مصرف می شود که می خواهند با مصرف آگاهانه وزن خود را کاهش دهند. تخمه کدو که به عنوان میان وعده مصرف می شود، به دلیل داشتن پروتئین بالا، احساس سیری را برای مدت طولانی ایجاد می کند. برای اطلاع از قیمت تخمه آفتابگردان چینی می توانید فرم داخل سایت رو پر کنید تا با مشاورین ما ارتباط بگیرید.