فروش انواع گونه های دانه روغنی آفتابگردان

انواع دانه های روغنی آفتابگردان به صورت عمده به فروش می رسند. دانه روغنی آفتابگردان دارای چه گونه هایی می باشد و چه مصارفی دارد؟
دانه های روغنی آفتابگردان یکی از مواد غذایی برای انسان ها به شمار می رود به همین دلیل در دسته دانه های روغنی خوراکی قرار می گیرد که البته روش استفاده از آن متفاوت می باشد. دانه روغنی آفتابگردان یکی از رایج ترین دانه های روغنی در بازار ایران می باشد، مغز آفتابگردان بسیار خوشمزه و پر خاصیت می باشد.

دانه روغنی آفتابگردان

انواع دانه های روغنی آفتابگردان

دانه روغنی آفتابگردان را که تخمه نیز می گویند، دارای انواعی همچون سفید، سیاه، دور سفید، شمشیری و کله قوچی می باشد، این نوع تخمه ها را افراد عادی شاید به راحتی تشخیص ندهند، مخصوصا اگر تفاوت تخمه در ترکیبات آن باشد و به صورت ظاهری قابل تشخیص نباشد.
یکی از مصارف دانه های روغنی آفتابگردان به واسطه مقدار زیادی که روغن در آن وجود دارد، روغن گیری و یا تولید روغن نباتی می باشد، رایج ترین نوع روغن نباتی در ایران روغن آفتابگردان می باشد که دارای پروتئین و چربی غیر اشباع نیز می باشد.
لازم به ذکر است از میان انواع تخمه های آفتابگردان تنها انواعی خاص از آن ها برای روغن گیری استفاده می شوند، این دانه روغنی جهت استخراج روغن باید دارای ترکیباتی خاص باشد تا بهترین خروجی از آن حاصل گردد. دانه روغنی آفتابگردان در انواع مختلف از نظر نوع و کیفیت به صورت عمده خرید و فروش می شوند.