فروش دانه های روغنی خوراکی صادراتی

دانه های روغنی خوراکی یکی از کالا های صادراتی در ایران به شمار می روند که خرید و فروش آن به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می شود. در ادامه برخی از دانه های روغنی خوراکی معرفی می شود.
برخی از مواد غذایی به دلیل داشتن نوعی ترکیب خاص که اندازه آن نیز در آن ها مشترک می باشد، در دسته ای خاص قرار می گیرند، دانه های روغنی مثالی بارز از این مبحث می باشد، این دانه ها به علت این که بخش قابل توجهی از آن ها را روغن تشکیل می دهد به دانه های روغنی معروف شده اند.

دانه روغنی صادراتی

دانه های روغنی مختلف و استفاده از آن

خواسته یا ناخواسته روزانه مقادیری از دانه های روغنی و یا فراورده های مختلف آن را به شکل های مختلف مصرف می کنیم، برخی از آن ها را حتی به شکل خام مورد استفاده قرار می دهیم، دانه های روغنی علاوه بر این که به صورت خوراکی مصرف می شوند، در مصارف غیر خوراکی نیز به کار برده می شوند.
دانه های روغنی خوراکی همچون تخمه آفتابگردان، کنجد، انواع بادام ها می باشد که به شکل خام و آجیلی بیشتر مورد توجه هستند، دسته دیگر دانه های روغنی مانند سویا که در پخت غذا به کار برده می شوند، همان طور که گفته شد این دانه ها دارای مقادیر قابل توجهی روغن می باشند به همین دلیل، مهم ترین فراورده تولیدی آن ها، روغن نباتی می باشد. برخی از دانه های روغنی تولید شده در ایران به عنوان محصولی صادراتی در بازار های خارجی به فروش می رسد.