فواید روغن کرچک برای پوست

روغن کرچک یک روغن گیاهی است که برای طیف گسترده ای از اهداف آرایشی و پزشکی استفاده می شود. گفته می شود که روغن کرچک فواید سلامتی برای صورت و پوست دارد. مردم اغلب روغن کرچک را به عنوان ملین مصرف می کنند، اما این روغن فواید بالقوه ای برای پوست دارد.

روغن

فواید روغن کرچک برای صورت

آکنه: خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن کرچک صنعتی آن را برای کاهش آکنه مفید می کند. اسید ریسینولئیک می تواند از رشد باکتری هایی که باعث آکنه می شوند جلوگیری کند.
بافت: روغن کرچک همچنین سرشار از اسیدهای چرب دیگر است. وقتی روی پوست صورت استفاده می شود، می تواند نرمی و لطافت را بهبود بخشد.
پوست صورت: اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک همچنین می‌توانند باعث رشد بافت سالم پوست شوند و آن را برای بازگرداندن رنگ‌های ناهموار پوست مفید می‌سازند.
پوست حساس: روغن کرچک به عنوان کمدوژن کم رتبه بندی می شود. این بدان معنی است که بعید است منافذ پوست را مسدود کند و خطر ایجاد جوش های سر سیاه را کاهش می دهد و برای استفاده در پوست های حساس مناسب است.
ارزان: محصولات مراقبت از پوست، به ویژه کرم ها و روغن های صورت، می توانند بسیار گران باشند. روغن کرچک نسبتاً ارزان است و خواص مشابه بسیاری دارد، مانند ارتقای پوست سالم یا مرطوب کردن پوست.
پوست

 

دانه غیرخوراکی کرچک

خواص روغن کرچک

ضد التهاب: هم روغن کرچک و هم اسید ریسینولئیک خواص ضد التهابی نشان داده اند. این باعث می شود آنها برای درمان پوست تحریک شده مفید باشند.

ضد میکروبی: همچنین می تواند با دور نگه داشتن میکروب هایی که می توانند باعث بیماری شوند، از پوست در برابر عفونت های باکتریایی محافظت کند.

مرطوب کننده: روغن کرچک حاوی تری گلیسیرید است. اینها می توانند به حفظ رطوبت در پوست کمک کنند و آن را به یک درمان مفید برای پوست خشک تبدیل کنند.

آبرسانی: روغن کرچک ممکن است خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد، به این معنی که می تواند رطوبت را از هوا به داخل پوست بکشد و پوست را هیدراته نگه دارد.

پاکسازی: تری گلیسیرید موجود در روغن کرچک شیراز نیز برای از بین بردن کثیفی از پوست مفید است.
در حالی که روغن کرچک حاوی بسیاری از مواد شیمیایی مرتبط با بهبود سلامت پوست است، تحقیقات در مورد فواید پوستی روغن کرچک محدود شده است. ممکن است استفاده همراه با سایر درمان ها موثرتر باشد.

دانه روغنی کرچک

می توانید روغن کرچک را با روغن های دیگری مانند روغن زیتون یا بادام زمینی رقیق کنید. مقدار روغن کرچک گیاهی باید به اندازه روغنی باشد که با آن مخلوط شده است.