قیمت انواع کنجد و دانه های روغنی در ایران

برای اطلاع از قیمت انواع کنجد و دانه های روغنی در سراسر ایران می توانید با همکاران ما درمرکز آجیل ایران ارتباط داشته باشید.
دانه های روغنی مختلفی در ایران تولید می شود، ضرورت استفاده از دانه های روغنی به عنوان تغذیه انسانی، یکی از دلایلی است که تولید داخلی آن را پر اهمیت کرده است. مسلما تولیدات داخلی تاثیر بیشتری در میزان مصرف آن ها خواهند داشت زیرا در این حالت دسترسی بیشتر خواهد شد.
کنجد یکی از دانه های روغنی محسوب می شود که انواع مختلفی دارند، هر نوعی از کنجد را برای مصارف و کاربرد های مختلف آن، می توان به کار برد. توجه به مصرف دانه های روغنی همچون کنجد به تغذیه سالم و غنی، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

دانه روغنی کنجد

دانه های روغنی تولید شده در ایران

دانه های روغنی همچون کنجد، کلزا، آفتابگردان، زیتون و سویا از جمله نمونه دانه های روغنی هستند که در ایران تولید می شوند. تولید داخلی این محصولات به نفع اقشار مختلفی در جامعه می باشد که به طور کلی بازار خرید و فروش دانه های روغنی را رونق بیشتری می بخشد.

قیمت دانه روغنی

مصارف دانه روغنی کنجد

یکی از مهمترین کاربرد های دانه روغنی کنجد، استخراج روغن از آن می باشد، روغن تهیه شده از کنجد خام دارای رنگ روشن است که نسبت به حرارت مقاوم و برای سرخ کردن مناسب می باشد درحالی که روغن کنجد تیره (به دست آمده از کنجد بو داده) برای تفت دادن یا پختن غذا کارایی بیشتری دارد.