مرکز فروش انواع دانه روغنی کنجد ارده ارزان

برای تولید ارده باید از دانه روغنی کنجدبدون پوست استفاده شود که دارای انواع مختلف می باشد و برخی ارزان تر و برخی گرانتر در مرکز بکردانه به فروش می رسد.

اما دلیل این گرانی و ارزانی چیست؟

کنجد برای اینکه بتواند در ارده گیری دارای طعم شیرین و چربی مناسب باشد باید حتما پوست گیری شود. پوست گیری کنجد موجب افت 3% وزن کنجد می شود و این خود یکی از عوامل گران تر شدن این نوع کنجد است.

علاوه بر این پروسه تولید کنجد بدون پوست کمی مشکل و زمان بر است. ابتدا باید کنجد در آب نمک رقیق خوابانده شده و وقتی به خوبی خیس خورد پوست گیری آن انجام گیرد. دوباره باید به روشهای مختلف خشک شود به طوری که بیش از حد تفت ندیده و طعم و رنگ کنجد تغییر نکرده و تند نشود.

این افت وزن و زمان و دقت لازم برای پوست گیری موجب افزایش حداقل هزار الی دوهزار تومان قیمت کنجد بدون پوست می شود.

البته انواع کنجد بدون پوست هم به لحاظ درصد چربی و شیرینی کنجد برای ارده گیری فرق دارد. کنجد میمنه افغانستان بهترین نوع کنجد ارده است ولی بسیار گران تمام می شود اما کنجد ایرانی با تفاوت کیفیت جزئی از کنجد میمنه با قیمت بسیار پایین تر در بازار عرضه می گردد. کنجد بدون پوست ایرانی پرچرب تر و شیرین تر از کنجد پاکستانی و هندی است.

برای تولید ارده باکیفیت بالا و مشتری پسند می توانید از کارشناس فروش ما کنجد میمنه افغانی، ایرانی و یا اگر برای شما قیمت پایین تر ملاک هست کنجد پاکستانی و هندی بدون پوست درخواست بدهید.