مصرف دانه روغنی گلرنگ جای زعفران

گلرنگ نوعی دانه روغنی می باشد، که برخی از افراد برای نوعی از کاربرد ها، آن را به جای زعفران مصرف می نمایند. دانه روغنی گلرنگ چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟
شناخت مواد غذایی کمک می کند بتوانیم بهترین ها را انتخاب نماییم، موادی که هر کدام از آن ها ویژگی هایی دارند که ممکن است برای ما بهترین باشند.
گاهی به نوعی ماده خوراکی احتیاج داریم تا آن را با هدفی خاص استفاده نماییم، به دلایلی همچون عدم دسترسی و یا قیمت بالا، منصرف خواهیم شد و این یک محدودیت کننده برای مصرف می باشد. در حالی که می توان با شناخت مواد خوراکی دیگری که شاید در نزدیکی ما تولید می شوند و کاربرد های یکسانی نیز می توانند داشته باشند، بهره مند شد.
دانه روغنی گلرنگ در بسیاری از مناطق ایران به وفور کشت می شود، از جمله گیاهانی است که تولید و پرورش آن به هزینه کمی نیاز دارد به همین دلیل قیمت آن در بازار نیز مناسب می باشد، حال باید توجه کرد که این دانه روغنی چه کاربرد هایی می تواند داشته باشد.

مصرف دانه روغنی

شناخت بیشتر دانه های روغنی گلرنگ

آنچه که مسلم است به دلیل قرار دادن آن در دسته دانه های روغنی، حاوی مقادیری قابل توجه روغن گیاهی است که قابل مصرف و خوردن برای انسان می باشد. گلرنگ دانه ای روغنی رنگین می باشد دارای دو نوع رنگ زرد و قرمز است به همین دلیل در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

دانه روغنی گلرنگ

دانه روغنی گلرنگ منبع رنگ خوراکی و مجاز برای هر نوعی از مواد غذایی می باشد، البته باید ذکر نمود از گلرنگ رنگ های غیر خوراکی که مورد نیاز هست را نیز استخراج می کنند، اما قیمت مناسب و خواص مفید و غیر مضر آن برای استفاده به عنوان رنگ خوراکی بسیار مناسب و به جا می باشد.