نحوه تولید روغن کرچک

روغن کرچک از دانه های گیاه کرچک، گیاهی بومی آفریقا و هند استخراج می شود. تنها گونه پذیرفته شده از جنس ریسینوس، یک گیاه بوته‌ای از خانواده افوربیا است. اگر به این روغن کرچک فکر کنیم، ممکن است به عنوان دارویی که پدربزرگ و مادربزرگ ما از آن به عنوان یک پاک کننده استفاده می کنند، به ذهن خطور کند، اما فواید این روغن بسیار فراتر می رود. در انواع محصولات آرایشی، روغن های ماساژ، صابون ها و همچنین داروها استفاده می شود، زیرا فواید زیادی برای پوست، مو و سلامت عمومی دارد.

روغن

منشا روغن کرچک

گیاه کرچک بومی هند است، جایی که به عنوان “پالما کریست” شناخته می شد، زیرا گفته می شد برگ های آن شبیه به دست مسیح است. شاید به همین دلیل خواص درمانی زیادی به آن نسبت می دهند.این روغن کرچک صنعتی یک تری گلیسیرید است که از اسیدهای چرب ضروری تشکیل شده است. 90 درصد این اسیدهای چرب از اسید ریسینولئیک (امگا 9) تشکیل شده است. این اسید چرب منحصربه‌فرد در غلظت‌های پایین‌تری در برخی دانه‌ها و روغن‌های دیگر یافت می‌شود (0.27٪ در روغن پنبه دانه و 0.03٪ در روغن سویا) و اعتقاد بر این است که مسئول خواص منحصر به فرد روغن کرچک است. همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین E، پروتئین، مواد معدنی و دارای خواص ضد قارچی، ضد التهابی و ضد باکتریایی است. این دارو به طور سنتی برای مبارزه با انواع مشکلات مربوط به پوست و مو استفاده می شود.

اولین استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک توسط جوامع و فرهنگ های دیگر در مصر، چین، ایران، روم، یونان، آفریقا، اروپا و قاره آمریکا پذیرفته شد. در حال حاضر در صنعت به خصوص در نساجی کاربرد فراوانی دارد. علاوه بر این، در روسیه برای روغن کاری تجهیزات در هوای سرد استفاده می شود، زیرا ویسکوزیته ثابتی دارد که یخ نمی زند.

 

روغن کرچک پوست

ضد آکنه بودن روغن کرچک

اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک شیراز التهاب را کاهش می دهد و به مبارزه با باکتری های مولد آکنه کمک می کند. برای درمان آکنه با روغن کرچک، ابتدا باید صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ باز شود و سپس روغن را روی نواحی مشکل دار بمالید. یک شب بماند و صبح روز بعد بشویید. با این حال، باید مراقب بود که از روغن بیش از حد استفاده نکنید، زیرا این کار می تواند نتیجه عکس مورد نظر را ایجاد کند: مسدود شدن منافذ و ایجاد مشکلات بیشتر برای پوست.
علائم کشش و اسکار را کاهش می دهد: اسیدهای چرب با افزودن خاصیت ارتجاعی به پوست به محو شدن علائم کشش روی شکم و ران ها کمک می کند. ظاهر جای زخم ها نیز با استفاده از آن مفید است.اسیدهای چرب به لایه اپیدرم نفوذ کرده و به لایه اسکار می رسند و به تدریج آن را پاک می کنند و در عین حال رشد سلول های جدید را تحریک می کنند. مانند بسیاری از درمان های طبیعی، دیدن نتایج به زمان و پشتکار نیاز دارد، اما بسیار موثر است.

دانه روغنی کرچک

تسکین دهنده نیش حشرات

قبل از نیش حشرات (پشه، زنبور، زنبور عسل و …) به لوسیونی نیاز داریم که آبرسانی کند، اثر ضد درد، ضد التهابی و ضد باکتریایی داشته باشد تا عفونت های احتمالی را کاهش دهد. به لطف خواص روغن کرچک خوراکی، این کیت کامل را در اختیار داریم. 1 یا 2 قطره را روی محل گزش بریزید و ماساژ دهید تا تمام شود