ایران تولید کننده دانه روغنی گلرنگ می باشد، پخش و توزیع انواع مختلف دانه های روغنی به نقاط مختلف، انجام می شود. دانه روغنی گلرنگ چه طبع و خاصیتی دارد؟
دانه روغنی گلرنگ در برخی از مناطق ایران تولید می شود، پرورش دهندگان گلرنگ از کشت آن راضی هستند زیرا با توجه به خشکسالی در سال های اخیر، این گیاه نیاز چندانی به آب ندارد و به صورت دیم کاشته می شود، این امر باعث شده است مورد توجه بسیاری از تولید کنندگان دانه روغنی قرار گیرد.

دانه روغنی ایران

تولید دانه روغنی گلرنگ

گلرنگ کاربرد هایی دارد که شاید همه ما آن را دیده باشیم، یکی از دانه های خوش رنگ و خوش عطر و طعمی که برای تزئین نان به کار می برند، گلرنگ می باشد، از گلرنگ برای تهیه رنگ های قرمز و زرد استفاده می شود، که به دو شکل خوراکی و غیر خوراکی در صنایع مختلف به کار برده می شود.
همان طور که بیان شد، گلرنگ نوعی دانه روغنی می باشد، این دانه دارای بیش از 50 درصد روغن می باشد، روغن موجود در گلرنگ یکی از مهمترین مزیت ها و خاصیت های آن به شمار می رود که موجب شده است بهره مندی از تولید آن افزایش یابد. استخراج روغن از گلرنگ برای تهیه بهترین روغن های نباتی، مهم ترین کاربرد این دانه روغنی در صنعت می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *